Wernisaż Soni Zengel

dsc 0151Wernisaż Soni Zengel

Mroźny lutowy wieczór 2013r., przy ulicy Filareckiej u stóp Wieży Ciśnień trudno było zaparkować samochód. Wewnątrz tłoczno, zbiornik wieży niemal pękał w szwach. Na spotkanie z Sonią Zengel przyszli znani i nieznani. Zainteresowanie pierwszym zorganizowanym w Muzeum Wodociągów wernisażem, który był zarazem 51 wystawą prac malarki, było ogromne.
Karaibskie plaże i zaułki Paryża, dziewiętnastowieczny salon i Fryderyk Chopin, a wszystko pastelowe, ciepłe i słoneczne, widziane oczyma wrażliwej artystki.

Pierwszy wernisaż w Galerii Wieży Ciśnień

Wystawa Soni Zengel - plakat

14 lutego 2013 roku zadebiutowała Galeria Wieży Ciśnień Muzeum Wodociągów przy ul. Filareckiej 1. Pierwszą artystką wystawiającą obrazy w nowej galerii była Sonia Zengel.

Sonia Zengel
W 1974 r. uzyskała dyplom na Politechnice Poznańskiej. W latach 1980-1984 studiowała malarstwo u prof. Kazimierza Śramkiewicza z PWSSP w Gdańsku. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem, publicystyką kulturalną i pracą pedagogiczną. Jest autorką 42 wystaw indywidualnych. Uczestniczyła w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych w Polsce i zagranicą. Odbyła wiele podróży artystycznych m.in. w 2002 r. podróż artystyczno-duchową Kair, Syria, Jerozolima. Jest członkiem Stowarzyszenia Pastelistów Polskich. W 2002 r. została nagrodzona Medalem Prezydenta Miasta za szczególne zasługi dla Bydgoszczy.

Wiatrak w Wieży

stempelW styczniu 2013 r. w Wieży Ciśnień gościła Fundacja Wiatrak. Dzięki jej zaangażowaniu można było obejrzeć wystawę najlepszych, spośród 250 prac przygotowanych na konkurs, zorganizowany przez Fundację w ramach projektu „O środowisko dbamy wodę oszczędzamy".
Projekt został zrealizowany przy współpracy z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.

Otwarcie Muzeum

dsc 0304Otwarcie Muzeum Wodociągów

Muzeum Wodociągów zostało otwarte 29 października 2012 roku. W Wieży Ciśnień zgromadziło się grubo ponad 100 osób. Zaproszeni goście nie kryli podziwu i zaskoczenia, że w budynku architektury przemysłowej udało się stworzyć tak ciepłe wnętrza i zgromadzić tyle zabytkowych eksponatów.