Galeria Wieży Ciśnień zaprasza na najnowszą wystawę, w przestrzeni dawnego zbiornika wodnego w wieży ciśnień, przy ul. Filareckiej 2 w Bydgoszczy. Od soboty 7 września do wtorku 1 października 2024 roku, w godzinach otwarcia Muzeum będzie można podziwiać prace Michała Tomaszewskiego, na ekspozycji pt. „Fotograf”. Wernisaż tej wystawy będzie miał miejsce w piątek 6 września 2024 r. o godz. 19:00. Wstęp wolny.
Michał Tomaszewski specjalizuje się w fotografii modowej. Od lat prowadzi własne studio fotograficzne w Fordonie. Współpracuje z Fundacją Fotografistka w ramach festiwalu Photo Vintage i publikuje na łamach renomowanych magazynów modowych (ponad 50 publikacji m.in. w MOB, FLANELLE, HAUTE PUNCH, MALVIE, JUZI). Jego prace drukuje się w wielkoformatowo oraz w czasopismach. Kształcił się w Akademii Fotografii pod kierunkiem fotografa mody Pawła Księżopolskiego oraz w szkole artystycznej fotografa mody Sebastiana Siębora, dzięki któremu urósł do rangi świadomego artysty fotografa. Współpracował również ze światowej sławy amerykańskim fotografem Sandro Miller’em.
Doczekał się trzech wystaw tematycznych. Twórca wszechstronny, dla którego zamysł, planowanie i przemyślenia odgrywają dużą rolę w twórczości. Często sięga do malarstwa, którego warsztat doskonali w pracowniach bydgoskich artystów: Ewy Miller i dra Jakuba Elwertowskiego.
Na wystawie „Fotograf” Michał Tomaszewski zaprezentuje fotografię analogową i cyfrową oraz malarstwo z pogranicza realizmu i surrealizmu, który w tym roku obchodzi 100-lecie. Pośród prac odnajdziemy również poezję artysty. Te trzy elementy opowiadają o procesach artystycznych, które oddziałując na siebie tworzą kompletną całość.
Wernisaż uwieńczy autorski cykl artysty pt. „Róża” – połączenie obrazu-fotografii z malarskim akcentem na podstawie pięknych stylizacji polskiego projektanta mody Krystiana Szymczaka oraz czaru Małgorzaty Kloneckiej, cenionej makijażystki i charakteryzatorki telewizyjnej. W trakcie realizacji sesji asystowała Urszula Paszkiewicz. Ponadto na wystawie odnajdziemy zdjęcia wykonane aparatem START 66S polskiej produkcji z lat 1951–1980 – narzędziem otwierającym świat na fotografię analogową, dzięki której decydujący moment jest tym czego artysta poszukuje wysoko w górach lub w miejskich uliczkach.
Finalny malarski akcent tego cyklu, to jednym słowem drążenie świadomości tworzenia i uwielbienia koloru w twórczym eksperymentowaniu. Cała wystawa, to łącznie zbiór ponad 53 prac, tworzonych z pasji do fotografii, serca do malarstwa i myśli spisanych na papierze.
Serdecznie zapraszamy!